Jom Join Cikgu Shaza


Tajaan Bersama

Tuesday, December 14, 2010

SCHOOL HOLIDAY (PART 2)


Salam...

School holiday@cuti sekolah....Macam mana cuti sekolah anda kali ini? Kemana destinasi anda? Memandangkan bonus bulan ini masuk awal disember, aku dah merancang membawa adik-adik aku ke Penang/Pulau Pinang. Memandangkan ayah aku sentiasa busy dengan kerjanya + involved dengan MAHA kt Serdang, kami telah bercuti selama 4 hari 3malam.

Hari Pertama

Aku, ica, wawa, piqah, mak su dan cousin aku zaid bertolak ke Pulau Pinang dari rumah opahku di Kuala Kangsar. Kami sampai di Penang jam 6petang dan destinasi pertama adalah PISA Penang sebab hari terakhir PC Expo...memandangkan mak su, aku dan adik2 ni pasti teruja dengan barangan IT, kami menghabiskan masa hampir 3 jam melawat PC Expo tersebut. Aku cuma membeli external harddisk SAMSUNG 320GB berharga RM163 dan multipurpose card reader RM 5...adikku membeli earphone, mp3 player,pc table fan dan yang pasti mak su yang paling banyak berbelanja...

kesian adik-adikku keletihan...
suasana di PISA semasa PC Expo

Setelah selesai mengunjungi PC Expo, aku membawa adik2ku dan mak su untuk makan malam disebuah restoran masakan Thai yang menjadi tempat favourite aku, Pak Hussin Tom Yam terletak di Sg. Ara, Bayan Lepas, Pulau Pinang. Kedai ini boleh dikatakan setiap malam dipenuhi dengan pengunjung kerana masakan yang superb especially tom yam...Menu pilihan kami malam tersebut adalah:


tomyam ayam
ayam manggo
ikan siakap 3 rasa

Semua nampak berpuas hati dengan makanan pada malam itu....Servis yang cepat dan yang penting harga yang berpatutan...Bg sesiapa yang ingin merasa masakan Thai apabila berkunjung ke Bayan Lepas, boleh mencuba masakan di Restoran Pak Hussin Tom Yam, Sg. Ara, Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Selepas semua kekenyangan, apalagi, mata pun mengantuk dan keletihan, kami menuju ke Bandar Perda untuk ke umah mak su sebagai tempat penginapan untuk cuti kali ini...Setelah selesai membersihkan diri dan solat, semua melelapkan mata....

bersambung....







0 comments: